No niin, en ole taaskaan saanut aikaiseksi päivittää blogia sitten viime tiistain. Syy on yksinkertaisesti se, että olen aika väsynyt kun koulupäivä päättyy ja mun pitää myös harjoitella ja tehdä tehtäviä + en saa unta kuin vasta joskus klo 3 yöllä vaikka olisin kuinka väsynyt ollut päivällä.

En tiedä mistä se johtuu, mutta ymmärrätte varmasti, että välillä tää opiskelu tuntuu vähän raskaalta kun en saa koskaan nukkua täysiä yöunia ja mulla ei myöskään riitä energia blogin päivittämiseen.

Mutta nyt on viikonloppu ja olen saanut nukuttua pidempään, joten tänään sitten sain aikaseksi kirjoittaa kauan suunnittelemani blogipostauksen.

 

Käytiin eilen mummolla kylässä. Tää oli aika spontaanireissu eikä mitenkään suunniteltu. Mummo vaan soitti perjantaina ja pyysi meitä tulemaan kylään tänä viikonloppuna ja tottakai me lähdettiin ilomielin tapaamaan mummoa. Vähän huolestutti, että saanko sitten nyt viikonloppunakaan kunnolla nukuttua kun pitää kuitenkin aamulla lähteä mutta sain +7 tunnin yöunet nukuttua ja vaikka mulla oli toki edelleen univelkaa, niin ei tää reissu tuntunut niin raskaalta kun ei tarvinnut herätä kukonlaulun aikaan.

Tuntui, että automatka sujui tavallista nopeammin ja oli myös hyvä sää. Puin kauniin kukonaskel-tunikani päälle, joka oli odottanut kaapissa syksyn tuloa ja se oli mielestäni ihan nappivalinta tälle säälle. Ei ollut liian kuuma tai kylmä vaan just sopiva tällaiseen alkavaan syyssäähän.

Vähän huolestutti kun lähdettiin, että onko Tampereella paljon lämpimämpää kuin täällä pk-seudulla kun siellä oli kuulemma 20-astetta, mutta ei siellä erityisen lämpimältä tuntunut vaan ihan sopivalta.

Mummo halusi näyttää meille aiemmin tuomaamme ruusua, joka oli edelleen elossa ja kukki kauniisti mummon olohuoneen pöydällä ja tottakai minä nappasin siitä kuvan.

mummon_ruusut.jpg

Eikös olekin hieno?

 

Ruokapuoli ei mennyt täysin suunnitelmien mukaan, koska mummo oli ostanut mulle tulista nuudeliwokkia ja en yhtään tykkää tulisista ruoista, joten söin sitten pelkkää salaattia ja leipää. Onneksi jälkiruokapuoli oli kuitenkin mieleinen ja tuli nautiskeltua paljon jäätelöä, kakkua, pullaa ja keksejä.

Jutustelimme ja saimme mukaamme vaarin vanhan tietokoneen, jolla mummo ei tee mitään, koska hän ei tietokoneita osaa käyttää eikä halua niitä opetella käyttämään. Aika meni nopeasti ja sitten olikin kotiinpaluun aika.

Kotimatkalla pysähdyimme tankkaamaan ja minä pääsin maistamaan Hesburgerin uutuushampurilaista, siis sitä soija-halloumihampurilaista ja pakko sanoa, että oli kyllä tosi hyvää ja tästä taisi tulla mun lempihampurilainen Chicken El Macon jälkeen. Vahva suositus tälle hampparille, käykää itse testaamassa.

 

Nyt ajattelinkin mennä viikonlopun kunniaksi rentoutumaan leffan pariin ja tällä kertaa katseluvuorossa on jälleen kerran yksi suosikkileffoistani, nimittäin Fifty Shades of Grey. Tinder-deittini kertoi katsoneensa sen vähän aikaa sitten ja mulle tuli halu katsoa se uudelleen.

anastasia_ja_christian_fsog.jpg

Kolmansista Tinder-treffeistä on ollut myös puhetta, mutta tällä hetkellä olen aika naatti opiskelujen takia ja ei ole oikein energiaa tavata ketään viikonloppuisin vaan enemmänkin tekee mieli ottaa rennosti ja nukkua pitkään. Mutta katsotaan, muuttuuko mieli kun alkaa syysloma.

PS. Kouluviikko loppui mainioissa merkeissä. Sain tehtyä omin nokin oman kotisivun ja opettaja kehui mun sivua :)

Opin myös uusia juttuja perjantaina tutusta aiheesta ja kiinnitin huomiota miten eri tavalla voi tiettyjä juttuja toteuttaa noissa meidän tehtävissä. Meillä oli myös alkamassa kiinnostava keskustelu eräästä aiheesta opettajan kanssa, mutta se siirtyi ensi viikolle ja ajattelin tässä viikonlopun aikana vielä perehtyä syvällisemmin ko. aiheeseen.

Kaiken kaikkiaan oli kyllä hyvä kouluviikko, vaikka tiistai olikin turhauttava. Tänään ajattelin tehdä koulutehtäviä eteenpäin ja parannella kotisivuani. Toivottavasti teilläkin on mielekäs ja rentouttava viikonloppu, rakkaat lukijat :)