Nyt kun olen yli vuorokauden ollut taas Tinderissä, olen huomannut erään seikan. Tinder tuntuu pitävän minua polyamoristina tai ainakin polyamoriasta kiinnostuneena, sen verran monta avoimessa suhteessa olevaa miestä se on tarjonnut minulle. Tämä on musta jännä juttu, koska itsehän en ole polyamoristi. Toki olen joskus ollut useampaan samanaikaisesti ihastunut, mutten koskaan ole ollut sillä tavalla kiinnostunut polyamoriasta enkä ole yrittänyt mitään polyviritelmiä. Tykkään kyllä jutella uusien ihmisten kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin ihan platonisessa mielessä, mutta polyamorismi ei oikein nappaa seurustelumuotona.

 

Tunsin kerran yhden polyamoristin, josta pidin paljon ihmisenä ja jonka kanssa olin platoninen kaveri, mutta vaikka hän oli polyamoristi, hän itse oli kiinnostunut vain yhdestä parisuhteesta, koska hänellä ei riittänyt voimavarat useamman suhteen ylläpitoon, mutta hän oli sillä tavalla polyamoristi, että hänen mielestään oli ok, jos hänen kumppanillaan olisi useampia kumppaneita. Tuon kaltaisen polyamoristin kanssa minäkin voisin kuvitella seurustelevani, koska se ei eroaisi monosuhteesta, koska itselläni ei olisi myöskään muita kumppaneita.