Vaikka olen pitkä ja lihava nainen, niin pidän myös itseäni lyhyemmistä ja hoikemmista, hyvännäköisistä ja älykkäistä miehistä. Mutta en usko, että he pitävät minusta, siis romanttis-seksuaalisessa mielessä.

Olin kerran asioimassa eräässä pikaruokaravintolassa, kun huomioni kiinnittyi minua edellä asioineeseen mieheen. Hän oli siististi ja tyylikkäästi pukeutunut ja hänellä oli kivasti hiukset. Hän räpläsi kännykkäänsä eikä varmaan huomannut, kun salaa ihailin häntä. Hän oli komea ja erittäin hoikka sekä ainakin 10 cm minua lyhyempi, ellei enemmän. 

Tilattuani ateriani menin istumaan viereiseen pöytään hänestä. Olisin halunnut mennä istumaan hänen pöytäänsä ja juttelemaan hänelle, mutta en uskaltanut. Suomessa sellaista vähän vierastetaan enkä itsekään välttämättä pitäisi siitä, että joku ventovieras tulee juttelemaan minulle kun olen syömässä.

Uskoin myös, ettei minulla olisi mitään mahkuja häneen, olihan hän minua paljon hoikempi ja lyhyempi ja komeahko. Mutta varmaksi en sitä voi tietää, kun en uskaltautunut juttusille.

Jotenkin myös ärsyttää, kun Suomessa ei oikein voi ilmaista mitenkään kiinnostusta, jos näkee esim. mielenkiintoisen näköisen miehen pikaruokapaikassa tai kaupan kassajonossa, vaan tällainen potentiaalinen "saalis" vaan pääsee karkaamaan käsistä.

Olen aika ujo irl enkä osaa mennä luontevasti harrastamaan small talkia ventovieraan kanssa arkipäivän tilanteissa ja monta mielenkiintoisen näköistä miestä on livahtanut käsistä tämän takia. Miten te rakkaat lukijat, toimisitte vastaavassa tilanteessa? Uskallatteko mennä juttelemaan ventovieraille ravintolassa tai kaupassa tai muussa vastaavassa paikassa?