Tilaamani alusvaatteet ja aamutakki saapuivat tänään. Olen jo kokeillut hirveän monia alushousuja, kun en ole ollut varma koostani. Ostin viimeksi sopivia alusvaatteita, kun painoin huomattavasti vähemmän kuin nyt ja ne ovat venyneet ja paukkuneet, kun olen vuosien saatossa kerryttänyt kiloja. Nyt ne alkoivat olla loppuun käytetyt ja puhkikuluneet ja olen huomannut kuinka ongelmallista on löytää sopivan kokoisia alushousuja, koska nuo kokotaulukot eivät pidä paikkaansa.

Jouluna tilaamani alusvaatesetti paljastui myöhemmin sudeksi, kun huomasin muutaman tunnin käytön jälkeen kuinka ne alushousut painoivat mahaa ja aiheuttivat hirveän mahasäryn. Ne tuntuivat hieman nafteilta jo ennen sitä, mutta ajattelin että ne venyisivät. No, eivät venyneet.

Nyt viimeinkin nämä tänään saapuneet alushousut tuntuivat sopivilta, eivätkä painaneet alavatsaa kuten ne aiemmat. Mulla on kai niin harvinainen kehonmalli, kun yleensä ihmisillä kai iso maha ja litteä peppu, mutta mulla on sekä iso maha että iso peppu, joten on vaikeaa löytää alushousuja, jotka olisivat tarpeeksi isot sekä pepulle, että mahalle.

Piti sitten tilaa toisiksi suurin koko, mikä oli saatavilla eräällä isojen naisten vaatemerkillä ja se ei siis ollut se koko mitä käytän esim. saman merkin päällyshousuissa ja päällysvaatteissa, vaan rutkasti isompi, eli kokomerkinnät ovat alusvaatteiden kohdalla ihan erilaiset kuin päällysvaatteissa, mikä on musta aika ärsyttävää. Mutta nyt ainakin tiedän mikä on mun tämän hetkinen kokoni alushouissa.

Mutta se aamutakki oli aivan upea, todella sievä ja vielä lempivärissäni (vaaleanpunainen). Hirveän mukava päällä, voin jo nähdä itseni kääriytyneenä siihen lämpimän suihkun jälkeen. Mulle tuli heti fiilis, kun pistin sen päälle, että tästä tuli mun uusi lempivaate, niin ihastunut olin siihen.

Tilasin myös uusia rintaliivejä, kun niissä oli hyvä alennus (10 euroa per kpl!) ja olin yllättynyt kuinka sopivan kokoiset ne kupit olivat. Olin aiemmin tilannut saman merkin rintaliivit samassa kuppikoossa, mutta silloin siinä oli liikaa ylimääräistä tilaa. Tällä kertaa tilasin eri värisenä ja nyt kuppikoko oli just sopiva, ei yhtään liian iso tai liian pieni. Aika jännä. Mutta onneksi ei tarvitse palauttaa mitään ja sain viimeinkin kauan kaipaamani sopivan kokoiset alusvaatteet ja aamutakin :)