Mulla oli tänäaamuna sovittu aika hammashygienistille. Heräsin vähän myöhään tänään, n. tasan klo 9 ja ajattelin, että kerkeän käydä pikaisesti suihkussa, koska mulla oli aika klo 10-11 ja en halunnut mennä likaisena sinne. Mutta sainkin tekstiviestin, että mun pitäisi olla ilmoittautumassa paikan päälle jo klo 10.

Olin silloin jo suihkussa, kun se saapui ja sitten puin hirveellä kiireellä ja soitin hammaslääkärille, että tulen myöhässä ja suuntasin nokan kohti hammaslääkäriä. Ne soitti vielä perään 10 minuutin päästä ja varmisti, että olenko oikeasti tulossa. Olin toki, mutta en minäkään voi julkisia kulkuvälineitä saada liikkumaan nopeammin.

Pääsin sitten lopulta perille ja vähän jännitti, että tuleeko tästä jotain ylimääräistä kustannusta mulle, kun hammashygienisti joutui odottamaan mua, mutta ei onneksi tullut :)

Pienen odottelun jälkeen hammashygienisti haki mut sisään ja alkoi ultraäänellä putsata mun hampaita. Välillä se tuntui vähän ikävältä, mutta suurimmaksi osaksi ei. Sitten hammaslääkäri alkoi skrobata mun hampaita käsin sellaisella terävällä instrumentilla ja hän skrobasi niin kovaa mun takahampaiden välejä, että pelotti, että nytkö ne paikat lähtee irti. Eipä ne kai onneksi lähteneet.

Pakko sanoa, ettei nuo mun hammaslääkärireissut koskaan ole täysin kivuttomia. Ei tämäkään ollut, mutta ei se nyt mitenkään hirveän ikävää ollut, mutta kyllä sitä toivoi, että se olisi nopeasti ohi. Yllätyin sitten positiivisesti, kun tuli laskun aika ja se oli reilusti halvempi kuin ajattelin.

Palkkioksi ostin itselleni Mäkkäristä tuplamaku kookos-suklaapirtelön, jonka laitoin kotiin tullessani jääkaappiin odottamaan ja join sitten 2,5 tunnin päästä tästä hammasoperaatiosta. Ajattelin, että annan hampaiden levätä 3 tuntia tästä puhdistuksesta, mutta oli aika kova nälkä, joten en sitten kuitenkaan jaksanut ihan 3 tuntia odottaa.

Päivälliseksi söin herkullista grillattua lohta bearnaise-kastikkeessa ja perunamuusia ja sitten jälkkäriksi sen tuplamakupirtelön. Sen jälkeen meninkin päivänokosille ja teki kyllä hyvää saada vähän lisää unta napaan, kun viime yön nukuin vähän huonosti.