Aloin viime maanantaina pitää ruokapäiväkirjaa, koska paino ei millään laskenut. Huomasin sitten, että tosiaan tuli arvioitua noita kilokaloreita selvästi alakanttiin. Nyt olen saanut selvemmän kuvan siitä, kuinka paljon kilokaloreita tulee syötyä viikossa ja herkuttelupäivinä ne menevät jopa yli 3000(!) kcalia.

Laskin sitten erään painonpudotuslaskurin avulla kuinka monta kilokaloria voi tässä painossa syödä, että paino pysyy samana ja kuinka paljon pitäisi vähentää, että saisi kilon pois. Viime viikolla pudotusta alkupainosta oli jopa -2,9 kg jossain vaiheessa, mutta sitten se nousi vähän ja pudotusta olikin -2 kg ja tämän aamun saldo oli sitten -1,7 kg eli viikossa tuli laihduttua melkein -2 kg, vaikka muutamana päivänä kilokalorit ylittyivät reilusti. Olen tähän ihan tyytyväinen ja jos ensi viikollakin miinusta on taas -1,7 kg, niin olen tosi tyytyväinen.

Olen myös lisännyt liikuntaa reilusti aiempaan nähden ja olen huomannut, että kuntoni on kohentunut. Pidän välillä pieniä lepotaukoja, kun kävelen pidemmän matkan, eikä sykekään karkaa silloin liian ylös, enkä tarvitse silloin verenpainelääkettä tasaamaan sykettä.

Olen todella tyytyväinen, että nyt olen oikeasti aloittanut aidon elämäntaparemontin, johon kuuluu myös herkkupäiviä, eikä tämä ole mikään kitukuuri ja kunnon kohottaminen on se tärkein juttu, eikä ne pudotetut kilot. Tästä on hyvä jatkaa :)