Ei sitten menty eilen kävelylle, kun oli niin kovat pakkaset (-20 astetta) ulkona. Sen sijaan päätin alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa. Musta on ihan hyvä kirjata kaikki syömiset ylös ja laskea myös kalorit. Tein näin viime kesänäkin, jolloin laihduin 6 kg vähän yli kuukaudessa. Sain pidettyä sen pari kuukautta, kunnes painoa tuli taas vähän lisää, mutta se seilasi tiettyä väliä ja olin voitolla 4 kg, kunnes nyt uudenvuoden herkuttelujen takia paino nousi takaisin lähtöpisteeseen. Tällä kertaa aion hillitä herkutteluja, kävellä enemmän ja syödä terveellisemmin. Tähtään pysyvään painonpudotukseen eli sen takia 10 kg on tämän koko vuoden tavoite, koska minua ei kiinnosta mitkään nälkäkuurit, vaikka toki vähän maha on kurninut tälläkin kertaa, mutta on ihan eri asia laihduttaa syömällä 2000 kcalia/pv kuin esim. 800 kcal. Eiköhän se vanha viisaus pidä paikkansa, että hiljaa hyvä tulee ;)

 

Brrr, olipa kylmää yöllä! Lämpötila käväisi meidän mittarin mukaan jopa -25 asteessa ja jouduin pukemaan paljon vaatetta päälle etten palelisi. Onneksi satuin tilaamaan viime vuoden lopussa pinkit collegehousut, jotka ovat sattumalta erittäin lämpimät ja jotka tulivat enemmän kuin tarpeeseen yöllä.

 

Maistoin tänä yönä nyt ekaa kertaa Ehrmannin vaniljan makuista proteiinivanukasta ja pakko sanoa, että oli se hyvää, vaikkei toki niin herkullista kuin Ehrmannin Grand Dessert vanilja. Tässä vaniljassa oli myös normaali koostumus verrattuna siihen aiemmin syötyyn kahvipuddingiin. Mun on sanottava, että nämä Ehrmannin proteiinivanukkaat on kaikista mun maistamista proteiinivanukkaista kaikista eniten mun makuun sopivia. Oon maistanut kaikki Profeel-vanukkaiden maut sekä kaikki Tupla+ proteiinivanukkaat ja kyllä tää Ehrmann on kirkkaasti herkullisin mun mielestä.