Tänään oli hmm...mielenkiintoinen koulupäivä, sanotaanko näin. Päivä alkoi hyvin ja autoin yhtä kurssikaveria tehtävien kanssa ja hän myös jeesasi mua. Sitten myöhemmin ope auttoi mua mun omassa henkilökohtaisessa projektissa ja antoi hyviä vinkkejä miten lähteä toteuttamaan tätä mun ideaa käytännössä.

Sitten olikin vuorossa meidän koulutuksesta vastaavan henkilön vierailu meidän luokassa ja hän siis tuli noin pähkinänkuoressa tiivistettynä sanomaan, ettei meille voida luvata työharjoittelupaikkaa tai työpaikkaa tässä yhteistyöyrityksessä, jonka kanssa tämä meidän koulutus on yhteistyössä järjestetty.

Tämä ei tullut yllätyksenä mulle, koska olen sen verran paljon keskustellut opettajien kanssa ja ollut erilaisissa tilaisuuksissa, koska olen eräänlainen luottamushenkilö meidän ryhmässä, mutta huomasin tosiaan, että muille nämä asiat eivät olleet ollenkaan itsestäänselviä.

Huomasi, että ilmassa oli ärtymystä ja ketutusta ja petetyksi tulemisen fiilistä. Itse koin myös jonkin verran negatiivisia tunteita, kun ekan kerran kuulin, ettemme pääse välttämättä työharjoitteluun tuohon yhteistyöfirmaan, mutta sitten tajusin, että opimme täällä kullanarvoisia taitoja, joilla kyllä varmasti työllistyy johonkin kunnon puljuun ja sen jälkeen en olekaan enää siitä masennellut.